Wednesday, May 15, 2013

The Best Films of All Time (2013)

امروز تصمیم گرفتم لیست بهترین فیلم های تاریخ سینما از نظر خودم را بنویسم
این لیست را هر سال در بیست و پنج اردیبهشت ویرایش میکنم تا سیر تحول فکریم مشخص شود.

 

LIST #1  -  2013

  1. 2001: a Space Odyssey (1968) - Stanley Kubrik
  2. Battleship Potemkin (1925) - Sergei M. Eisenstein
  3. Vertigo (1958) – Alfred Hitchcock
  4. Eternal Sunshine of the Spottless Mind (2004) - Michel Gondry
  5. Mother (1991) - Ali Hatami
  6. The Purple Rose of Cairo (1985) – Woody Allen
  7. The Virgin Spring (1960) – Ingmar Bergman 
  8. The White Ribbon (2009) - Michael Haneke
  9. Close Up (1990) - Abbas Kia Rostami
  10. The Apartment (1960) – Billy Wilder

8 comments:

  1. من خیلی وقتا تو فکر این بودم ک الگوریتمی ک تو سوشال نت ورک استفاده کردن تا دخترارو از نظر خوشگلی رده بندی کنن پیدا کنم، فیلمامو رده بندی کنم

    ReplyDelete
    Replies
    1. اگربشینی روش (!) خوب فکر کنی میتونی لیستت رو درست کنی
      و لازم به ذکره که این لیست فیلم های مورد علاقه ام نیست ها
      (البته چند تاشون جزو محبوب ترینام هستن)

      Delete
    2. !فیلم خوب زیاده بعد مرتب کردنشون سخت
      !این الگوریتمه راحت میکنه کارو
      بعد من هنوز فلینی ندیدم
      برگمان ندیدیم
      بیلی وایلدر ندیدم
      عملاً هیچی نمیتونم بگم :D
      نقد پرتقال کوکی یادته با علیسنا؟ =))

      Delete
    3. منم از آنتونیونی و آنجلوپلوس و پازولینی و تارکوفسکی و بونوئل و گدار فیلم ندیدم هنوز. حالا در آینده میبینیم بهتر میشه اوضاع :دی
      و جا داره بگم خیلی از دست خودم ناراحتم که ژول و ژیم تروفو و قاعده ی بازی ژان رنوار رو نذاشتم

      Delete
    4. اگر به موضوع خاصی داری اشاره میکنی در اون نقد یادم نیست :((

      Delete
    5. اون الگریتم اصلا الگریتم پاسخگویی نیست
      و بجز مواردی خاص اصلان جواب درستی نمی ده

      Delete
  2. مردی که گریه داشتJune 13, 2013 at 7:49 AM

    به روزش کن اینجارو دیگه

    ReplyDelete
  3. !راس میگه
    !راس میگه

    ReplyDelete